Post Reply 
Rate Thread
Threaded Mode | Linear Mode
Hvordan blev du kelly fan?
09-30-2007, 04:17 PM
Hvordan blev du kelly fan?
Hejsa alle sammen!
Jeg tænkte på om det ikke kunne værer sjovt, at hører hvordan vi forskellige blev kelly fan?
Hvis vi alle skrive lidt omkring hvordan og hvornår vi blev kelly fan!
Håber at i er med på det!
knus Alin

The most important relationship you have in your life is the relationship you have with yourself, because no matter what happens you will always be with yourself.
Visit this user's website Find all posts by this user
Add Thank You Quote this message in a reply
09-30-2007, 09:16 PM
RE: Hvordan blev du kelly fan?
Da jeg hørte An Angel første gang var jeg solgtSmile

Dog er det først i år jeg er blevet rigtig fan - ærgeligt - jeg ville gerne have været til en af de gamle koncerterSad

Jeg begyndte at se musik med Kellys på youtube og blev pludselig en stor fanHeadbangerHeadbanger

[Image: paddysetsommerfuglol0.jpg]
Find all posts by this user
11-20-2007, 06:41 PM
Jeg husker tydeligt den dag, hvor jeg bare måtte høre deres musik igen.
Jeg havde været på weekendtur i Sverig med "klubben" (jeg var 12 år) og nogle af de store piger havde spillet i can´t help myself på hele turen, og nu mere jeg hørte den, nu mere elskede jeg den, så da jeg kom i klub igen om mandagen, så skulle jeg bare høre cden, og har hørt dem lige siden... og jeg faldt pladask for deres musik og deres koncerter.
08-11-2010, 03:19 AM (This post was last modified: 08-11-2010 03:20 AM by MoonChild.)
Sjov ide hallo

Jeg er en rigtig oldtimer streetlife fan Wink Jeg har været fan siden 1991 - der var jeg 8 år gammel.
Min fars onkel havde et bånd med Kelly Family. Jeg var helt vildt med Lord Of The Dance og de andre folkesange og jeg hørte bare båndet hele tiden. Har det endnu. music

Jeg er vokset op i Haderslev, så der er ikke langt til Tyskland. Vi kørte tit turer derned i weekenderne og rundt i de tyske byer. Og her var jeg så heldig at opleve Kelly Family synge på torvet en dag, kan ikke huske hvilken by det var, da vi kom gående
De stod på den helt gamle scene, den smalle aflange. Angelo og Maite var ikke med, men alle de andre var der. Jeg kan huske jeg var helt vild Headbanger

Senere fulgte min fars onkel med i den tyske radio, hvor de havde reklamer for deres shows. På det tidspunkt kunne de spille 3 shows på 1 dag.
Han kørte mig tit derned og købte også LP's til mig. Min første var New World. hurray

Ja og så blev de jo lige pludselig helt vildt kendte, og så var det efterhånden svært at komme til at få dem at se. Vi kunne jo ikke bare lige kører til de Tyske byer og stå og spise is og hører dem synge. Nixweiss

Men kom da til et par koncerter i 90'erne, 1 i 2003 og den sidste var Angelo og band i Kolding. music

Jeg er stadig en mega stor Kelly fan - især Barby. flower
Havde også en hjemmeside på et tidspunkt, men havde ikke tid til den længere, så lukkede den ned.
Men vil starte noget nyt op på et tidspunkt - måske en blog.

[Image: Signature-KellyForum.jpg]
08-19-2010, 09:18 AM
Jeg havde en veninde jeg var spejder sammen med og hun hørte dem. Så fik jeg en cd til låns (Over the hump) og jeg var solgt Big Grin

Har så først lige fundet dette forum, og ærger mig da lidt over at her ikke rigtig sker noget....
04-02-2011, 10:03 PM
(08-19-2010 09:18 AM)Angel82 Wrote:  Jeg havde en veninde jeg var spejder sammen med og hun hørte dem. Så fik jeg en cd til låns (Over the hump) og jeg var solgt Big Grin

Har så først lige fundet dette forum, og ærger mig da lidt over at her ikke rigtig sker noget....

Også jeg, der er INTET aktivitet her i den Danske "afdeling" thinker
Jeg var 5 år, da jeg fik min Første Kelly Cd (min mor var fan), og har været fan lige siden . Hail

[Image: Key2LifeSep2012176-1_zps02668f8e.jpg]
12-11-2011, 11:21 PM
kære Danske kelly fan . Jeg er en kvinde på snart 29 år som håber på at få kontakt med nogen andre kelly fan , vil være skønt at lære nogen kelly fans af kende så man evt kunne tage til koncerter sammen .
12-11-2011, 11:30 PM (This post was last modified: 12-11-2011 11:30 PM by CoverTheRoad.)
Hej Lilly hallo
Her er desværre ikke ret meget aktivitet i det Danske Forum, men dét skal vi nok få lavet om på Smile
Velkommen hertil ..
-Mette

01-04-2013, 04:32 PM
Historien om en Kelly-fans tilblivelse.....

Engang for længe siden (forbered Jer, det bliver langt!) - nærmere bestemt i 1994 (tror jeg nok) - sad jeg en aften og så fjernsyn sammen med min mor. Hans Otto Bisgaard havde et show på TV og pludselig dukkede der sådan en flok langhårede hippie-lignende mennesker op. De sang, såvidt jeg husker Ares Qui og foran skærmen sad vi og diskuterede, hvorvidt det var en dreng eller en pige, der sang. De ternede bukser overbeviste os dog om, at det måtte være en dreng... Hvis det var en pige ville "den" vel have haft kjole på ligesom de andre??? Sangen syntes jeg godt om, den var glad og festlig og "godt-humør-agtig". Så jeg blev nysgerrig på den her flok hippier og begyndte at undersøge dem lidt nærmere.

Kan huske, at jeg i starten fik byttet rundt på hvem der var hvem. Jeg var overbevist om, at hende den mørkhårede (Kathy) hed Maite. Og hende den buttede (Maite) hed Patricia. Og så var der hende den helt vildt kønne (Patricia) og hun måtte så være Kathy! Barby havde jeg af en eller anden grund styr på.... Og det samme gjaldt drengene - undtagen Jimmy og Joey, dem byttede jeg også rundt på.

...... Men efterhånden som tiden gik, fik jeg styr på dem allesammen og blev mere og mere vild med dem (især ham i de ternede bukser med de røde kinder, hi hi!). Det var dog noget nær umuligt at få fat i deres musik nogen steder. I vores lokale musikforretning havde de ingenting på hylden med dem. Så det første lange stykke tid klarede jeg mig med Every Baby og I´cant help myself, som Radio Viborg havde været så venlige at spille i radioen og som min mor så havde skyndt sig at optage på kassettebånd til mig!
Og ligeledes købte min kære mor også troligt Bravo-magasinet til mig hver uge (det kunne man nemlig købe nede i kiosken på banegården). Det var jo på¨tysk så i starten forstod jeg ikke så meget af det. Men jeg bladrede og kiggede på billeder og fordi interessen og ønsket om at vide mere om dem var så stort, lærte jeg faktisk en del tysk via kellys og Bravobladene, så da jeg senere fik tysk i skolen havde jeg allerede et betydeligt forspring! Win-win!

På et tidspunkt i 1996 fik jeg hele Almost Heaven - også på kassettebånd! Og i julegave samme år fik jeg den så også på CD - da havde discman´en langt om længe gjort sit indtog i mit liv. Og derfra gik det slag i slag. Når vi havde været på besøg hos familien i Silkeborg fik jeg ofte en ny CD med hjem til samlingen. For i Pladeshoppen i Silkeborg havde de nemlig ALT med Kellys. ok

Jeg husker også, hvor fantastisk det var da, da de så kom til Herning, min hjemby, og gav koncert! Og hvor STORT det var at komme ud og se dem! Det var min første koncert nogensinde! Mor tog med mig - vi cyklede derud. Noget tid senere så jeg et billede af Joey, han havde været ude og cykel-træne i Herning før koncerten og billedet af ham var taget LIGE dér, hvor vi også havde cyklet!!! Tænk, at man kunne have mødt ham på cykelstien!!!

Nå, men siden blev det til et par koncerter mere: Rock under broen og Forum i Kbh. Min mor tog i dén grad "bagdelen" på mig mht. Forum. Jeg havde gået og snakket om, at de jo nu kom til DK igen og mor havde sagt: "Ja. Men det er godt nok dyrt og der er langt til Kbh., skat... " Jeg var sådan et meget artigt barn, som godt vidste, at mor ikke havde uanede midler som eneforsørger og jeg vidste, at hun gjorde - og stadig gør - alt hvad hun kan for mig, så jeg sagde: "Ja.... Det gør heller ikke noget, mor. Pyt med det. Det kunne have været sjovt at se dem, men når det er så dyrt, så skal vi ikke afsted." .................... Og hvad tror I så der skete? ....Min mor gik hen til kommoden, åbnede skuffen og hev en konvolut op som hun viftede med og sagde: "Så skulle jeg måske ikke have købt dem her???" Hun havde gjort det alligevel! Hun havde købt 2 billetter! Ylinlove Jeg blev så glad, at jeg ikke vidste hvad jeg skulle sige, slog armene om halsen på hende og så begyndte jeg bare at græde. Jeg græd som en pisket indtil mors bluse blev helt våd! Nøj, hvor var jeg glad!
Og dagen kom, i december, hvor vi skulle til Kbh. Vi kørte med en bus fuld af andre kelly fans derover og jeg kan huske, at det sneede sådan, at vi frygtede om vi kunne komme hjem over broen igen bagefter. Heldigvis kom vi både ud og hjem og det var en fantastisk dag!

Det er desværre de eneste 3 kellykoncerter jeg har været til. Vi havde ikke midlerne og mulighederne for at rejse land og rige rundt, og som det "ordentlige" barn jeg var, stillede jeg mig tilfreds med mine CD´er og mine videoer (som mor havde bestilt hjem fra Tyskland til mig) som jeg havde - og sled voldsomt på - i hverdagen.

Der var en periode, i starten af det nye årtusind, hvor jeg ikke fulgte så meget med i Kellyernes gøren og laden. De bevægede sig rent stilistisk i en ny retning ( som ikke umiddelbart fangede mig) og der blev færre og færre søskende på scenen.
Og jeg selv fik andre ting at tænke på, da min mor blev syg og jeg samtidig kæmpede med gymnasiet. Og foruden min livslange passion (heste), kom der yderligere nye interesser til da jeg også selv begyndte at synge, så en overgang havde jeg lidt for mange ting om ørerne og kunne ikke overskue så meget andet end at få det hele til at hænge sammen. Og således blev Kellys skubbet lidt længere om i baghovedet.
Men da Paddy så udgav "in exile", så tog det ligeså stille fat igen. Jeg fik også lyttet lidt nærmere til kellyernes "nye stil" og fandt ud af, at selvom det var nyt og anderledes, så kunne jeg faktisk stadig godt lide det. Det er jo stadig kellys, trods alt!

Og tja, nu skriver vi så 2013. Til næste år kan jeg fejre 20 års jubilæum som kelly-fan! Det er vildt at tænke på. Jeg håber i mit stille indre, at jeg kan fejre mit jubilæum i 2014 med en tur ned og se/høre en kelly Family Reunion koncert i Tyskland (for der er jo nok desværre ikke håb om at de kommer forbi Herning igen, hvor jeg kan cykle ud Tongue ).........
Jeg håber også på flere muligheder for at opleve de enkelte kellyer på den rigtige side af den dansk-tyske grænse. Jeg var for sløv i optrækket da Paddy kom til Aalborg for nogle år siden. Tøvede fordi jeg var lidt usikker på hvad det overhovedet var for noget - om det var for religiøst/mærkeligt osv. Så jeg kom ikke afsted, hvilket jeg fortrød efterfølgende. Men kommer han på disse kanter igen, så er jeg klar!
Kan også godt lide det akustiske Angelo laver og var i Kolding og høre ham i det forgangne år. Det vil jeg også gerne igen, hvis lejligheden byder sig, ligesom jeg også godt kunne tænke mig at høre Jimmy og evt. Patricia på dansk jord.
Jeg ved, at bl.a. Godset i Kolding gerne vil lytte til publikums ønsker og har sådan en "koncert-ønsker" formular på deres hjemmeside, hvor man kan foreslå en kunstner/ønske en koncert. Det kunne være, at alle vi danske kelly-fans skulle rotte os sammen og bombardere dem med kelly-ønsker?

Nå, men jeg må hellere holde igen. Dette var i hvert fald min (lange)historie.... baybay2
01-06-2013, 01:21 PM
Sandra, Tak for din "lille historie" Tongue

Desværre ser vi jo bare intet til dem her i Dk mere, udover Angelos skønne besøg Smile
Men, vi er altså en flok danske tøser der indimellem tager til Tyskland, du skal være mere end velkommen yes
Prismæssigt er det ganske overskueligt når vi tager 4-5 stykker af sted samlet, jeg har f.eks ikke givet mere end knap 900 kr for en tur til Hamburg for at se Jimmy her til Maj, hotel og tog & billet inkluderet Big Grin

01-06-2013, 09:01 PM
@ Straube: Nå, ja det lyder jo faktisk forholdsvis billigt. Det må jeg lige overveje til en anden gang...
Men tak skal du have, for invitationen/tilbudet om at følge med Jer!
Det er rart, at have fundet nogle ligesindede (lige så tossede som én selv)herinde, som ikke bare ryster på hovedet og ruller med øjnene når man nævner kelly family. yes

Tager I egentlig altid med tog derned og overnatter når I tager afsted, eller kan I også finde på at køre selv (ud og hjem samme dag/aften) og bare splejse om benzinen?
01-06-2013, 09:07 PM
Tongue Jeg ved hvad du mener -Herinde, er man ligesom ikke alene med galskaben Big Grin

Altså jeg er som regel med tog, da jeg ikke tør køre bil Shy
Men f.eks her i år til Stille Nacht, tog jeg til Jylland og mødtes med nogle andre tøser, vi havde så lejet en 9 pers. bil og kørte derned sammen, de andre kørte tilbage efter koncerten, hvor jeg blev og tog videre til Angelos dagen efter.
-Kunne jo ligeså godt slå 2 fluer med et smæk Angel

Så af mangel på bedre, tager jeg som regel toget ja yes
Men er vi nok samlet til at fylde en bil, og med mindst et par "chaufføre", er det helt sikkert både billigere og langt hyggeligere Smile

01-06-2013, 09:23 PM
Billigere og hyggeligere, ja - plus, at man kan komme hjem i sin egen seng bagefter - dér sover man nu engang bedst.
Det er nok også den "rejseform", der ville passe mig bedst hvis det skulle være. ..

Og ja - jeg kan godt følge dig, jeg er nemlig også selv lidt utryg ved at skulle køre bil. Det er ikke noget problem herhjemme, men vejnettet er jo bare større og mere indviklet / frygtindgydende når man kommer syd for grænsen, så jeg selv har også en eller anden form for psykisk barriere, der siger at jeg ikke tør at køre til tyskland.

Men hvis andre tør at køre, så kunne jeg måske godt finde på at hoppe med på vognen engang. Happy
01-06-2013, 09:51 PM
Tak for din gode historie Sandra. Super hyggeligt at læse.
01-06-2013, 09:57 PM
Kjekt å lese historien din Sandra! Jeg var også på konserten i Herning. (Hvis det var den 98 (?), i "den runde hall" Wink
01-06-2013, 10:17 PM (This post was last modified: 01-06-2013 10:20 PM by Sandra DK.)
(01-06-2013 09:51 PM)nobody Wrote:  Tak for din gode historie Sandra. Super hyggeligt at læse.

Wink Velbekomme!

Ja, som du kan se er jeg god til at skrive laaaaange historier. Smile
Min gamle dansklærer i folkeskolen lærte mig, at når man skulle skrive en stil, skulle man altid fylde papiret HELT ud... Og det gjorde jeg så...
Problemet er bare, at når nu man skriver på computer, så blir der dælme altid ved med at være mere "papir" når man scroller nedad.....! thinker Ha ha!

(01-06-2013 09:57 PM)Nesly Wrote:  Kjekt å lese historien din Sandra! Jeg var også på konserten i Herning. (Hvis det var den 98 (?), i "den runde hall" Wink

Det var just den! yes
01-06-2013, 10:38 PM
Hehe kult. Det var en bra konsert ja, min andre Kellykonsert. Det var vel i mars måned tror jeg?? Husker det var ganske kaldt å sove ute i kø iallefall..haha! Hva gjorde vi ikke for å komme på første rad...Roflmao
01-06-2013, 11:01 PM
(01-06-2013 10:38 PM)Nesly Wrote:  Hehe kult. Det var en bra konsert ja, min andre Kellykonsert. Det var vel i mars måned tror jeg?? Husker det var ganske kaldt å sove ute i kø iallefall..haha! Hva gjorde vi ikke for å komme på første rad...Roflmao

Ja, det var d. 29. marts.

Så sent som i går fandt jeg under en oprydning nogle gamle kelly-ting. Deriblandt et stykke papir, hvor jeg har noteret alle de sange, som kellys spillede den aften i Herning! Det var intet mindre end 37 sange!!!
01-06-2013, 11:13 PM
37!!! Det var flere enn jeg huskerSmile

Husker det var en "het" konsert iallefall, med masse styr når en skulle inn i diverse ventehaller.. Og husker det var varmt og klamt under konserten, mye pressing... Noen måneder tidligere var jeg på en konsert med de i Norge men den i Herning var myye større. Smile
01-07-2013, 07:27 AM
Ååeh jeg har et par lækre billeder af ham med de røde kinder, fra Herning 98 Aniheart
Smider lige et her Tongue
[Image: paddykeyboard2_zps4eaec300.jpg]

Min første var Forum 5/12-98, ak de minder Shy
Jeg var 10 år gammel, havde plaget min mor i årevis men hun mente jeg var alt for lille Nixweiss
Så vi skulle til kbh for at juleshoppe, troede jeg..
Pludselig stod vi der i LANG kø fyldt med kelly fans, hold nu op det var vildt. Glemmer aldrig den dag Babydust music
Bedste overraskelse jeg fik mig der!

[-] The following 1 user says Thank You to CoverTheRoad for this post:
Nesly (01-07-2013)
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Contact Us | kellystart.com | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication